خوراکی هایی از جنس اندیشه

خوراکی هایی از جنس اندیشه

گفتار ها،داستان ها و نوشته های حکیمانه
خوراکی هایی از جنس اندیشه

خوراکی هایی از جنس اندیشه

گفتار ها،داستان ها و نوشته های حکیمانه

دوازده آیه از تورات ....

حضرت علی (علیه‌السلام) فرمود:

دوازده آیه از تورات انتخاب کردم و به عربی ترجمه کردم و هر روز سه مرتبه در آنها می‌نگرم:

1. ای فرزند آدم! از هیچ سلطانی مترس تا زمانی که سلطنت من بر تو پایدار است و سلطنت من بر تو ابدی‌ست.

2.  ای فرزند آدم! تا مرا می‌یابی با دیگری انس مگیر که خزانه‌های من همیشه مملو است.

3.  ای فرزند آدم! تا مرا می یابی با کسی طرح الفت نینداز که هر وقت مرا بخواهی به تو نزدیک و با تو مهربانم.

4.  ای فرزند آدم ! همانا من تو را دوست دارم پس تو هم مرا دوست بدار

5.  ای فرزند آدم! تا از پل صراط نگذشته‌ای از قهر من ایمن مباش

6. ای فرزند آدم! همه چیزها را برای تو آفریدم و تو را برای خودم در حالی که تو از من می‌گریزی؟

7. ای فرزند آدم! ترا از خاک سپس از نطفه آنگاه از مضغه آفریدم و در خلقت تو در نماندم. آیا از فراهم کردن گرده نانی که می‌خوری در می‌مانم؟

8. ای فرزند آدم! به خاطر خود بر من غضب می‌کنی و به خاطر من بر خود خشم نمی‌گیری؟

9. ای فرزند آدم! تکلیف‌های من برعهده توست و رزق تو برعهده من، اگر تو در تکالیف من با من مخالفت کنی، من در روزی تو با تو مخالفت نمی‌کنم.

10. ای فرزند آدم! همه تو را برای خودشان می‌خواهند و من تو را برای خودت، از من مگریز

11. ای فرزند آدم! روزی فردا را از من مطالبه نکن همان طور که من عمل فردا را از تو مطالبه نمی‌کنم.

12. ای فرزند آدم! اگر به آنچه قسمت تو کردم راضی شوی روح و جسمت را آسوده می‌کنم و ستوده باشی و اگر ناراضی شوی دنیا را بر سرت مسلط می‌کنم تا چون آهوی بیابان بدنبالش بدوی و جز به مقدار روزی نیابی و دچار نکوهش گردی.

المواعظ العددیه، الباب الثانی عشر، الفصل الثانی ص ۲۵۵

به نقل از کتاب گنج حکمت علی رضایی